Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een aantal veelgestelde vragen. 

  • Tot hoe lang loopt de campagne?

    • De financiële beloningen lopen tot en met 31 december 2017. De beloningen in punten (die je kunt inwisselen in de webshop) gaat echter tot 1 juli 2018 door. Je kunt dus lekker blijven doorfietsen.

  • Welke gemeenten vallen onder de regio Stedendriehoek?

    • Het gebied bestaat uit de gemeenten Apeldoorn, Brummen, Deventer, Epe, Lochem, Voorst en Zutphen. Je kunt meefietsen voor geld als je woont en werkt in de Stedendriehoek tot en met het gebied met een straal van 15 km vanaf de rand. En voldoet aan de overige voorwaarden.

  • Moet ik wonen en werken in de Stedendriehoek?

    • Dat klopt, je kunt meefietsen voor geld als je woont en werkt in de Stedendriehoek tot en met het gebied met een straal van 15 km vanaf de rand. En  voldoet aan de overige voorwaarden.

  • Ik kan niet inloggen in de app. Hoe kan dat?

    • Om in de app te kunnen inloggen, moet je aangemeld zijn als Slim & Snel fietser en je weekplan invullen in Mijn Omgeving. Als je dit nog niet hebt gedaan kun je niet inloggen. Check daarnaast je internetverbinding, voer de juiste inloggegevens in (het wachtwoord is hoofdletter gevoelig) en zet je smartphone uit en weer aan. Lukt het nog niet om in te loggen? Stuur een e-mail naar slimensnel@slimreizenstedendriehoek.nl

  • De accu van mijn smartphone is snel leeg. Komt dat door de app?

    • Ja, dat kan. Het registreren van ritten met GPS verbruikt stroom. Om de accu wat te sparen, kun je op het moment dat je niet fietst de functie ‘automatisch registreren’ uitvinken. Je kan ervoor kiezen om je ritten handmatig te registeren door de start- & stopknop te gebruiken. Zo verlaag je het batterijgebruik van je smartphone.

  • Voor wie is Slim & Snel bedoeld?

    • Werknemers in de Stedendriehoek (gemeenten Apeldoorn, Brummen, Deventer, Epe, Lochem, Voorst en Zutphen) die de auto laten staan en de fiets pakken naar het werk.

  • Wie komt in aanmerking voor de financiële vergoeding?

    • Mensen die overstappen van de auto naar de fiets komen in aanmerking voor een financiële vergoeding. Voor iedere rit die je voortaan fietst in plaats van met de auto rijdt, ontvang je een bedrag. Deze vergoeding is maximaal 1,50 per dag.

  • Ik wil graag mijn werknemers stimuleren meer te fietsen. Hoe kan ik dat aanpakken?

    • Slim & Snel biedt een digitale toolkit voor werkgevers die hun werknemers willen stimuleren meer te fietsen. Via de werkgeverspagina kun jij je eigen digitale toolkit opvragen.

  • Hoe zorg ik voor een optimale ritregistratie?

    • Als jouw app niet goed functioneert, controleer dan de volgende punten:

      • Naast automatisch registeren, kun je ook de start- & stopknop gebruiken. Zo meet je alleen je fietsritten en verhoog je de nauwkeurigheid.
      • Check de locatiemodus. Deze moet op hoge nauwkeurigheid staan.
      • Zorg ervoor dat je Wi-Fi, 3G of 4G internet en GPS altijd aanstaan. Dit kun je checken door het pijltje onder in beeld naar boven te schuiven, zie je drie groene smileys dan zit je goed.
      • Voor een goede GPS verbinding raden we je aan je smartphone niet onderin je tas of naast je laptop te plaatsen. In je jaszak is het beste.
      • Zorg dat je smartphone ruim voor vertrek aanstaat, zet GPS, Wi-Fi en 3G of 4G minimaal een uur van te voren aan.
      • Log niet uit om er zeker van te zijn dat de app altijd aanstaat.
      • Gebruik de start- en stopknop consequent voor een optimale registratie.
      • Sluit alle openstaande app’s af, omdat deze soms veel telefoongeheugen vragen en GPS signaal nodig hebben.
      • Herstart je smartphone regelmatig.
      • Start de app opnieuw na een update op je smartphone, als je de vliegtuigmodus tijdelijk hebt ingeschakeld of wanneer je telefoon helemaal uit heeft gestaan.
  • Op welke telefoons werkt de Slim & Snel app?

    • De app is ontwikkeld voor smartphones met IOS (versie 8.0 en hoger) of Android (4.1 en hoger) besturingssysteem. Helaas is de app niet beschikbaar voor Windows smartphones.

  • Ik ben mijn wachtwoord voor de app vergeten. Wat kan ik doen?

    • Als je je wachtwoord bent vergeten, kun je een e-mail sturen naar slimensnel@slimreizenstedendriehoek.nl. Je ontvangt zo snel mogelijk een nieuw wachtwoord.

  • Meet de app alleen fietsritten?

    • Niet alleen je fietsritten registreren we, ook je ritten met andere vervoersmiddelen, zoals de auto en de trein. Dit gebruiken we, gestandaardiseerd en geanonimiseerd, voor wetenschappelijk onderzoek. Als je deze ritten niet geregistreerd wilt hebben, vink dan de functie ‘automatisch registreren’ uit. De app registreert dan geen ritten. Denk er bij je fietsritten dan wel aan de start- en stopknop te gebruiken. Je kunt ook uitloggen, ga daarvoor in het menu naar Instellingen. Wanneer je uit wilt loggen, doe dit dan ruimschoots (ca. 30 min) na het einde van de rit zodat de fietsrit goed geregistreerd wordt.

  • Ik heb net gefietst, maar mijn app laat mijn rit niet zien. Hoe is dat mogelijk?

    • Het duurt minimaal 10 minuten voordat je rit zichtbaar is in de app. Soms kan het langer duren voordat de app je gefietste rit laat zien. Het gebruik van de start/stopknop tijdens je fietsritten vergroot de kans op een goede registratie, wij raden je dan ook aan om voortaan iedere keer deze knop te gebruiken.

  • Mijn ritten worden niet geregistreerd. Hoe kan dat?

    • Je ritten worden geregistreerd wanneer je bent ingelogd en alle instellingen op je smartphone goed staan. Dit check je door het pijltje, dat onderaan in je scherm staat, omhoog te schuiven. Er verschijnt dan een scherm waarop je kunt zien of alle instellingen aan staan. Drie groene blije gezichten betekent dat alles aanstaat. Het registreren werkt het beste wanneer je de app en de GPS continu aan laat staan. Ook kan het helpen de app te verwijderen, daarna opnieuw te installeren en vervolgens je telefoon te herstarten. Log daarna in met je accountgegevens. Je ritten blijven opgeslagen.

      Indien je de start/-stopknop gebruikt dien je binnen 10 minuten op de fiets te stappen, na 10 minuten geen beweging te hebben waargenomen schakelt de app zichzelf uit.
      Wanneer je geheugen/batterij besparende apps op je telefoon gebruikt, is het aan te raden bij elke fietsrit de app Slim&Snel op te starten en de start/stopknop te gebruiken. Deze apps kunnen andere apps namelijk stilleggen. Wanneer de Slim & Snel-app wordt ‘stilgelegd’ zal deze niet meer uit zichzelf registreren.

  • Hoe wordt mijn weekdoel bepaald?

    • Je weekdoel is je woon-werk afstand maal het aantal dagen dat je naar je werk fietst. En daarbij opgeteld de extra fietsminuten die je in je plan hebt opgegeven. Je maanddoel is viermaal je weekdoel.

  • Hoe verdien ik punten?

    • Je ontvangt punten op basis van je gefietste ritten. Hoe meer je fietst, hoe meer punten je ontvangt. Je puntenaantal vindt je terug in de app. Je punten zijn leuke extraatjes waard, zoals een leuke kortingsactie, een fietscadeautje of een kans in onze loterij. Je ontvangt automatisch per e-mail bericht wanneer je een bepaald puntenaantal hebt bereikt.

  • Zijn jullie ook telefonisch bereikbaar?

    • Je kunt de Helpdesk Slim & Snel iedere werkdag telefonisch bereiken tussen 8 en 18 uur. Het telefoonnummer is 076 – 513 66 74.

Staat jou vraag er niet tussen? Stel deze dan aan de helpdesk!